Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου, 2021

ΚΚΕ: Σύγχρονη, αναβαθμισμένη, δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή. Είναι ανάγκη-όχι εμπόρευμα

Το ΚΚΕ απευθύνεται σε σένα,

‣ Γονέα, που νιώθεις ότι το µικρό παιδί σου, ακριβώς επειδή αναπτύσσεται ταχύτατα, πέρα από τη δική σου στοργή, έχει ανάγκη την επιστηµονική παιδαγωγική στήριξη για να αναπτυχθεί ολόπλευρα, έξω από το οικογενειακό περιβάλλον,

‣ Εργαζόµενε στους παιδικούς σταθµούς, που αντιλαµβάνεσαι ότι, παρά τις ελλείψεις, την υποχρηµατοδότηση, την υποστελέχωση, γενικά την κτιριακή, υλικοτεχνική υποβάθµιση, έχεις αναλάβει ένα πολύ ουσιαστικό έργο, τη διαπαιδαγώγηση των µικρών παιδιών, που κάνουν τα πρώτα τους βήµατα έξω στην κοινωνία.

Όσο, όµως, κι αν είναι σηµαντικά όλα τα παραπάνω, αναγκαία προϋπόθεση για την ολόπλευρη ικανοποίησή τους, είναι το κράτος να αναλάβει τη δική του ευθύνη, να χρηµατοδοτεί ώστε να διασφαλίζεται η σωστή, µε επιστηµονικούς όρους, λειτουργία των παιδικών σταθµών.

Αν και η επιστήµη, έχει αποδείξει την σηµασία που έχει για την ανάπτυξη του παιδιού, η ολοκληρωµένη διαπαιδαγώγηση, διαχρονικά οι κυβερνήσεις ασχολούνται µε τους παιδικούς σταθµούς, µε όρους υποβάθµισης, υποχρηµατοδότησης, χωρίς να καλύπτουν µε ουσιαστικό τρόπο τις ανάγκες των παιδιών.

  • Έτσι κάθε χρόνο, κανένα παιδί δεν έχει διασφαλισµένη θέση σε έναν δηµόσιο, δωρεάν παιδικό σταθµό, αλλά κληρώνεται στο Πρόγραµµα, αναµένοντας µε αγωνία να πάρει το πολυπόθητο “κουπόνι” στο χέρι. Τα υπόλοιπα, που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, περιµένουν τις θέσεις που θα αποµείνουν ή θα δώσουν οι δήµοι, φυσικά επί πληρωµή, αφού λειτουργούν ανταποδοτικά, και δεν χρηµατοδοτούνται επαρκώς από το κράτος, ώστε να είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά.
  • Ακόµα κι αν, µετά από αγώνα δρόµου, πάρει το “εισιτήριο” φοίτησης δεν είναι σίγουρο ότι θα βρει παιδικό σταθµό, που θα έχει διαθέσιµες θέσεις, καθώς είναι λιγότερες από τις ανάγκες που υπάρχουν.
  • Αφού περάσουν το κατώφλι του παιδικού σταθµού έρχονται αντιµέτωπα µε τις συνέπειες της υποχρηµατοδότησης, τις ελλείψεις σε προσωπικό, λιγοστά κρεβάτια που κληρώνονται, παλαιά κτίρια. Ενώ οι εργαζόµενοι στους παιδικούς σταθµούς στην πλειοψηφία τους εργάζονται µε συµβάσεις, µε αποτέλεσµα να ανακυκλώνονται κάθε χρόνο, χωρίς να γνωρίζουν για το εάν και που θα δουλέψουν, µε ο,τι συνέπειες µπορεί να έχει αυτό στην ποιότητα του έργου τους.
  • Όλο το διάστηµα της πανδηµίας, οι παιδικοί σταθµοί οδηγήθηκαν στην εύκολη, φθηνότερη επιλογή του κλεισίµατος, αφού για να παραµείνουν ανοιχτοί απαιτούσε γενναία αύξηση της χρηµατοδότησης. Τα παιδιά κλείστηκαν στο σπίτι για πολλούς µήνες και οι γονείς τους µπήκαν σε αναστολή εργασίας, ή εξάντλησαν τις άδειές τους, ή εργάζονταν εξ αποστάσεως, προσπαθώντας να συνδυάσουν τον επαγγελµατικό µε τον γονεϊκό τους ρόλo.
  • Το νέο πλαίσιο -πρόγραμμα για τα παιδιά από 0-4, που ανακοινώθηκε και πρόκειται νομοθετηθεί, είναι εκτός πραγματικότητας σε σχέση με όσα ήδη υλοποιούν οι εργαζόμενοι με την αγάπη τους, μέσα στους παιδικούς σταθμούς. Θέλει να στριμώξει τις ανάγκες των παιδιών στις αντιδραστικές ανατροπές του χρόνου εργασίας, τα 10ωρα, το ωράριο λάστιχο που φέρνει ο νόμος Χατζηδάκη για τους εργαζόμενους γονείς. Τις ανατροπές στον σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας, τα 10ωρα, τα ελαστικά ωράρια των γονιών.

Το βασικό πρόβληµα είναι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να χρηµατοδοτηθεί γενναία ώστε να υλοποιηθεί µε επιστηµονικούς όρους η προσχολική αγωγή. Αυτό που προκρίνουν η ΕΕ, και οι κυβερνήσεις είναι τρόποι παιδοφύλαξης, φθηνές για το κράτος και χρήσιµες για τους εργοδότες. Έτσι, στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαµψης “Ελλάδα 2.0” προβλέπεται να επιδοτείται η φύλαξη των παιδιών, από πιστοποιηµένες νταντάδες, στο σπίτι ή στους χώρους εργασίας! Τόσο σύγχρονο και καινοτόµο το σχέδιο της κυβέρνησης!

Απέναντι σε όλα αυτά, γονείς και εργαζόµενοι, βάζοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες των µικρών παιδιών, δε µπορούµε να πάµε πίσω, από την ολόπλευρη, παιδαγωγική παρέµβαση στα κρίσιµα χρόνια της προσχολικής ηλικίας. Γιατί σε αυτά τα χρόνια µπαίνουν τα θεµέλια για την πιο στέρεη κοινωνική, γνωστική, κοινωνική, σωµατική ανάπτυξη. Και αυτό απαιτεί κατάλληλο επιστηµονικό προσωπικό, κατάλληλους σύγχρονους χώρους και κτίρια, υλικοτεχνική υποδοµή.

Η υποβάθµιση όλων των δοµών προσχολικής αγωγής έχει ως συνέπειες τον αποκλεισµό των παιδιών στο σπίτι, τις νταντάδες και την “παιδοφύλαξη”.

Είναι ανάγκη να διεκδικήσουµε:

-Μια θέση για κάθε παιδί προσχολικής ηλικίας, σε δηµόσιες και δωρεάν παιδικούς σταθµούς, χωρίς κληρώσεις και αποκλεισµούς.

-Μόνιµη πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, παιδαγωγικού, επιστηµονικού, διοικητικού, καθαριότητας και βοηθητικού. Μονιµοποίηση όλων των εργαζοµένων.

-Αναβάθµιση του παιδαγωγικού περιεχοµένου, µε αναβαθµισµένο επιστηµονικό πρόγραµµα, µείωση της αναλογίας παιδιών/ παιδαγωγών, σύγχρονα κτίρια που να υποστηρίζουν την καθηµερινότητα µε επιστηµονικούς όρους.

-Ενισχυµένα µέτρα για το ασφαλές άνοιγµα, την συνέχεια της λειτουργίας τους, µε επαναλαµβανόµενα τεστ από τις αναγκαίες ειδικότητες, ατοµικά µέσα προστασίας, ενηµέρωση των εργαζοµένων για τον εµβολιασµό.

-Σύγχρονο δηµόσιο δωρεάν δίκτυο πρώιµης διάγνωσης από τις αναγκαίες ειδικότητες αναπτυξιολόγων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, και την πρώιµη παρέµβαση από µόνιµο επιστηµονικό προσωπικό, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, χωρίς καµία εµπλοκή ιδιωτών, καµία οικονοµική επιβάρυνση των γονέων, µε την αποκλειστική ευθύνη του κράτους.

Έλα να παλέψουµε µαζί σήµερα γι’ αυτά

που µας ανήκουν και δικαιούµαστε.

Έλα να παλέψουµε µαζί µε το ΚΚΕ,

για τον κόσµο που θα βλέπει τα παιδιά µας ως το πραγµατικό

µέλλον του κόσµου, όχι ως γρανάζια.

Έναν κόσµο «που θα χει το νου του στο παιδί».

Σχετικά άρθρα

1,558ΥποστηρικτέςΚάντε Like
18ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ